Foredrag

Optimal kommunikation

Det er ikke det du siger – det er måden, du siger det på!

Varighed: 50 minutter til 1,5 time

Vi gør det hvor som helst og med hvem som helst. Kommunikerer. Vi ved også at kropssprog og stemmeføring betyder mere end de ord, der egentlig bliver sagt. Hvorfor bruger vi så næsten al vores tid og fokus på ordene? Tænk om du på skoleskemaet havde haft 2 timers Kommunikation om ugen. Hvor mange misforståelser kunne du så ikke have undgået at ende i?

Hvorfor booke dette foredrag om kommunikation?

På dette foredrag om kommunikation får I på en sjov og morsom måde den basale viden om optimal kommunikation, som de fleste ville have ønsket at have fået for mange år siden. Spænd kysen, slip fordommene og spring på – nu skal der kommunikeres!

Hvad får I med i bagagen:

  • Få adgang til din naturlige autoritet og kommunikér med tydelighed.
  • I får værktøjer til at løse konflikter gennem aktiv dialog.
  • Få opskriften på at håndtere de 4 typiske besværlige person-typer.
  • Lær at bevare roen i tilspidsede situationer, så de ikke dræner dig.

Foredraget om kommunikation kan vinkles, så det målrettes enten virksomhedens ledere eller medarbejderne.

TDC Kundeservice siger

Med afsæt i, at god ledelse og kommunikation i en dynamisk virksomhed er midlet til at opnå toppræstationer og trivsel har vi hos TDC Erhverv Kundeservice gennemført et leder udviklingsforløb, hvor vi sammen med Sebastian Nybo har trænet teknikker og værktøjer, der understøtter lederens rolle som kommunikator. 
Alt i alt et meget inspirerende og lærerigt forløb – centreret omkring ”Dialog og feedback” hhv. ”Kommunikation til grupper” – hvor vi har fået skabt et fælles fokus omkring lederens rolle som kommunikator og værdien af en effektiv kommunikationsplanlægning og ikke mindst de faglige og psykologiske elementer, der indgår i en effektiv og udbytterig kommunikation på såvel individ- som gruppeniveau. 
Sebastian er en fantastisk dygtig formidler og hans undervisningsform med veksling mellem teori og praktisk casetræning – bl.a. i form af samtaleværksteder – har været særdeles udbytterig og givet grundlag for stor refleksion. 
Samarbejdet med Sebastian har helt klart levet op til vores forventninger og favnet et relevant udviklingsbehov, hvilket også bekræftes af deltagerevalueringen, hvor tilbagemeldingen på spørgsmålet omkring ”I hvor høj grad kan du bruge kurset i dit daglige arbejde” er en samlet score på 4,9 (på en skala fra 1 til 5). 
Vi har fået nogle modeller og metodikker, som vi kan og skal arbejde videre med – for der er ingen tvivl om, at det kan være svært at mestre rollen som kommunikator. De fleste af os er endnu ikke verdensmester i kommunikation – det er viden og erfaring, der gør, at vi ændrer adfærd og styrker vores evne som kommunikator. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at vi holder hinanden op på at bruge denne læring og giver hinanden feedback. For som Sebastian Nybo siger: “Hvis én lærer lidt og deler det med andre – så lærer alle meget.

Lene Krakau Larsen, 
Kundeservicedirektør TDC Erhverv 
Afspil video

Send en forespørgsel

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Eller ring til os på:
33 11 44 22

Stikord om foredraget

  • Grundelementer for god kommunikation bliver afdækket
  • Lær at trænge igennem med dit budskab allerede første gang
  • Lær at spotte, hvilken af de 4 intelligens-typer du kommunikerer med

Varighed: Fra 50 minutter op til 1,5 time

Book Foredrag

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.