DA / EN

Konfliktfri ledelse - sådan opnår du effektiv konflikthåndtering i ledelse

Icon

EFFEKTIV KONFLIKTHÅNDTERING I LEDELSE

"SEB lærte os, hvordan vi kan tackle konflikter".
– Tage Heering, Danmarks Nationalbank

Kurset i konflikthåndtering lærer dig at tackle de vanskelige situationer, der kan koste virksomheden mange penge, hvis ikke de håndteres rigtigt. SEB tilbyder et kursus over to dage om lederens rolle og ansvar, når det handler om konflikter og vanskelig situationer. Store ressourcer går nemlig tabt i de ufrugtbare konflikters gab, og det kan dette kursus helt konkret ændre på.

En god leder skal kunne transformere arbejdsenergi til sine medarbejdere. At være en sådan transformator stiller store krav til lederens forståelse for medarbejderne og lederens egen evne til at skabe de rigtige forudsætninger. Indimellem vil psykisk støj opstå, når lederens beslutninger ikke falder ud til medarbejdernes tilfredshed. Men meget af den støj kan undgås, hvis vi formidler budskaberne rigtigt.

Som deltager på kurset opnår du:
  • At forstå, genkende og gå imod de mest typiske negative adfærdsmønstre, som medarbejderne bruger mod dig og dine beslutninger
  • At håndtere de konfliktsituationer, der naturligt vil opstå mellem dig og dine medarbejdere bedst muligt – konsekvens gennem selvtillid
  • At forstå og derigennem ændre din rolle som professionel ’påvirker’
  • At udbygge din forståelse for den basale etik i ledelse
  • At begrænse ressourcetab ved hjælp af erhvervspsykologiske værktøjer, der effektivt mindsker den psykiske støj
  • At øge din emotionelle intelligens og derved blive en bedre leder
  • At planlægge strategisk gennem forståelse af de psykiske omkostninger i tabt arbejdsenergi ved en given ordre

Læs her, hvad kontorchef Tage Heering fra Danmarks Nationalbank siger om træningen: 

"SEB lærte os, hvordan vi kan tackle konflikter.
Jeg forventede værktøjer til løsning af konflikter – det fik jeg. Det var dog lettere at bruge de værktøjer, der kan forberede mig på kommende situationer. SEB lærte mig at tackle de typiske negative adfærdsmønstre, som jeg møder – herunder også mine egne. Min efterfølgende dialog med SEB Erhvervspsykologisk Rådgivningscenter er den bedste opfølgning, jeg har haft på et seminar."
Henvendelsen omhandler  *
Navn  *
Telefon  *
Email  *
Besked