DA / EN

Præsentationsteknik

Icon

PRÆSENTATIONSTEKNIK

- Kurset varer én dag fra kl. 8.30 til 16.30.

Program:

Kl. 8.30: Fælles morgenmad

Kl. 9: Indledning og velkomst

Disponering og manuskript – hvordan får du det hele med?
  • Manuskript: Få indsigt i, hvordan du former din præsentation som et aktiv for dig og din virksomhed
  • Mindmap og husketeknik – sådan får du det hele med under foredraget
  • Disponering af tid og stof – faldgruber og muligheder
  • Ideer til, hvordan du undgår at gentage dig selv
  • Indsigt i psykologien og de ubevidste mekanismer bag en god præsentation

Kropssprog og stemmeføring – råd og vejledning fra en professionel
  • Brugen af humor under et indlæg – et godt våben til at bryde isen og engagere publikum
  • Hvad er kropssprog – og hvordan kan det komme til at påvirke din præsentation og deltagernes opfattelse af denne?
  • Træning i stemmeføring og taleteknik: Hvor hurtigt kan du gå frem?
  • Identifikation af målgruppe og værktøjer til at nå publikum
  • Ideer til at skabe stemninger gennem den rette kombination af stemmeføring og kropssprog. Stemninger får publikum til at huske!

Værktøjer til at skabe engagement og commitment fra salen
  • Få ideer til, hvordan du inddrager din virksomhed og tilhørerne
  • At holde tale contra det at involvere – to forskellige metoder med forskellige formål
  • Det tavse rum og den blanke side – sådan håndterer du det
  • Brugen af kunst- og tænkepauser
  • Værktøjer til dialog på tværs af salen – også efter kurset

AV-midlernes styrker og begrænsninger – lad ikke showet stjæle budskabet
  • Sådan opfatter hjernen informationer – lær at gå med i stedet for imod
  • Hvordan præsenteres materialet bedst muligt?
  • Hvilken effekt har AV-midler på dit indlæg – set med tilhørernes øjne?
  • Hvor og hvornår er det bedst at bruge de forskellige AV-midler?
  • Hvad fremhæver og nedtoner emner i din præsentation?
  • Den rette kombination af AV-midler
  • Sådan gør du teknikken til en del af dit indlæg
  • Identifikation af målgruppen og kortlægning af deres behov/forståelse: Valg af den optimale ’teknikkombination’
Kl. 12: Frokost 

Kl. 13: Feedback og evaluering af den enkelte
– Træning i egen præsentation
– Afprøvning af gennemgåede teknikker 
– Hvad kan gøre din præsentation endnu bedre?
  • Kropssprog
  • Stemmeføring
  • Brugen af AV-udstyr
  • Hvordan skal man gå og stå på en scene?
  • Feedback fra gruppen: Alle kan have godt af forandringer
  • Evaluering: Sådan bruges det konstruktivt, så processen bliver vedvarende
  • Træning foran spejlet – fif fra en professionel

Kl. 16.15: Afrunding

Kl. 16.30: Dagen afsluttes
Udover frokosten holder vi to kaffepauser i løbet af dagen. Vi lader det være op til deltagerne og stoffet, hvornår disse afholdes.
Henvendelsen omhandler  *
Navn  *
Telefon  *
Email  *
Besked