Handelsbetingelser

1. Køb hos SEB Shop   

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med SEB Shop, før De har modtaget en ordrebekræftelse. Vi opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. Priser

Alle priser er inklusive 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
* Valutaændringer
* Force majeure
* Leveringssvigt
* Afgiftsændringer
* Udsolgte varer og trykfejl

3. Salg generelt 

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

4. Levering 

Vi afsender ordrer hurtigst muligt efter vi har registreret indbetaling. Bestilling ekspederes og sendes, vedlagt faktura, med posten inden for 5-8 arbejdsdage under forudsætning af, at varerne er på lager. Hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, vil ordren dog først blive afsendt, når vi kan foretage en samlet levering.
Ordrer leveres som breve eller postpakker via PostNord. Pakker kan følges i PostNords Track&Trace system, og du modtager en mail med pakkens nummer når vi afsender din ordre.

5. Fragt

Alle indenlandske ordrer (DK) tillægges forsendelsesomkostninger til dækning af administrationsomkostninger og fragtudgifter til PostNord. SEB Gruppen A/S anvender PostNord.
Oversøiske og udenlandske destinationer betaler fragt efter gældende takster hos PostNord.
Disse takster er indlagt i vores system, og du vil altid få forsendelsesomkostningen oplyst, inden du bestiller. Du kommer aldrig til at betale mere end det af systemet beregnede.

6. Afbestillinger 

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget.
Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket Afbestilling . Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten Afbestilling ! indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

7. Fortrydelses-/returret 

Du har 14 dages retur-/ fortrydelsesret.
Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage må ikke være brudt.
Udgiften til returforsendelser afholdes af dig.
Ønsker du pengene retur vil det lette vores ekspedition, hvis du samtidigt sender os oplysninger om dit pengeinstitut.

Vi skal bruge følgende oplysninger:
Bankens navn
Registreringsnummer (4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)
Vi returnerer beløbet til din konto snarest muligt efter modtagelse af varen.

8. Anvendelse af reklamationsretten 

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles SEB Shop inden 1 uge efter varens modtagelse.

9. Forsvarlig returnering 

Alle produkter, der returneres til SEB Shop skal være forsvarligt indpakket og i originalindpakning.
SEB Shop anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til SEB Shop. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

10. Reklamation og garanti

Der ydes 2 års garanti mod fabrikationsfejl på alle produkter.
SEB Gruppen A/S ombytter så vidt muligt, defekte eller mangelfulde varer.

Udgiften til returforsendelser af denne type afholdes, efter aftale, af SEB Gruppen A/S.

11. Oplysning om klagemuligheder​

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse sn@sebgruppen.dk.

Er De i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler SEB Shop, at De retter henvendelse til seb@sebgruppen.dk eller på telefon 33 11 44 22.

Kontakt

Origo – en del af SEB Gruppen A/S
Center for Meningsfuld SamSkabelse
August Bournonvilles Passage 1,
1055 København, Danmark

Telefon: +45 33 11 44 22
Mail: sn@sebgruppen.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Center for meningsfuld samskabelse 2021 © All Rights Reserved.